בניית תיק עבודות מרשים של קריינות

בתחילת הדרך עד שנצבור מספיק פרויקטים שנוכל להציג נזדקק ליצור תיק עבודות שממחיש את היכולות הקוליות שלנו, אולי העבודות לא יהיו של לקוחות אמיתיים אבל לפחות נוכל לתת ללקוחותינו הפוטנציאלים את ההזדמנות לשמוע אותנו כמו שאנחנו רוצים בדיוק, לפעמים היתרון ביצירת תיק עבודות שכזה הוא האפשרות להפיק את מה שאנחנו חושבים לנכון שאנחנו הכי טובים בו, אם יש לנו קול עבה וסמכותי ננסה ליצור קריינות עמוקה וסמכותית ולכתוב או למצוא טקסט שיתאים בדיוק לאופי הקול שלנו, אבל בבואנו להפיק תיק עבודות חשוב שנזכור כמה כללים חשובים.

איכות

אם אנחנו מכוונים את עצמנו כקריינים מקצועיים כדאי שמהרגע הראשון נתייחס למקצוע ברצינות, הבנה טכנית של הקלטת סאונד נכונה, נטולת רעשים מיותרים כמו נשימות, ציקצוקים וכדומה היא קריטית, נעבוד עם פופר (פופ פילטר) שימנע את רעשי הרוח שיוצאים לנו מהפה וכמובן נערוך את קטע הסאונד בתוכנה בכדי לחתוך את קטעי הנשימות, הקלטות לא מקצועיות מיד משדרות חוסר מקצועיות ועלולות לגרום ללקוח לא לבחור בכם גם אם יש לכם קול מדהים, חדר מטופל, מיקרופון שמתאים לכם, הקלטה נכונה, עריכת סאונד נכונה יפרידו אתכם מהחובבנים ותאמינו לי שאלו שמחפשים אתכם יודעים להבדיל בין מקצוען לחובבן.

וורסטיליות

לעיתים רבות קריינים מתאהבים בקול שלהם, הם מאוד אוהבים לשמוע איך הקול שלהם בוקע מהאוזניות לאחר שהוא עובר בתוכנה כמה שיפורים ואיקולייזרים מחמיאים שגורמים לנו להשמע מיליון דולר, אבל פה גם מתחילה הבעיה, קריין וורסטילי הוא קריין בעל גיוון קולי וכזה שפונה למגוון רחב יותר של לקוחות, לא כולם רוצים קריין עם קול עמוק או קריין מכירתי, צעיר ונמרץ, פורמלי או הסברתי, המנעד הוא רחב וכל פרויקט דורש אופי קריינות שונה, לכן השתדלו להיות יצירתיים, שחקו מול המיקרופון, חייכו, נסו להבין את המסר מאחורי המילים והעבירו אותו בקולכם, חישבו על הרגש שאתם מעבירים לקהל המאזינים שלכם, מה תרצו שהם יחושו, אל תתאהבו בגוון קול אחד.

מוזיקה

לעיתים קרובות בנוסף לקריינות יוסיפו לכם מנגינת רקע שתלווה את הקריינות, במיוחד אם מדובר בסרטון תדמיתי או סרטון הסברתי, גם בפרסומות נתקל בזה ובעצם במגוון רחב של פרויקטים, צרו קריינות עם מוזיקה נעימה אך אל תפריזו בקטעי קריינות עם מוזיקה, קריינו גם טקסטים שניתן יהיה לשמוע אתכם באופן נקי וצלול, פעמים רבות מקבלי החלטות יבקשו את זה.

השראה

תשאבו השראה מקריינים מוכרים ומנוסים, הצטרפו לפורומים ברשתות החברתיות, תהיו מעורים בתחום, תלמדו ותשכילו כל הזמן, תפסיקו לדלג על הפרסומת כפי שהייתם רגילים ונסו לשמוע את הקריינים השונים, תתחברו לסגנון מסוים ונסו להקליט סגנון דומה וכך צרו לעצמכם תיק מגוון של סגנונות ששמעתם מקריינים שבתעשייה.

שפת אם

פעמים רבות שמעתי קריינים ישראלים מקריינים בשפה האנגלית או בשפות אחרות, אם שפת האם שלכם היא לא אנגלית נסו להימנע מלקריין באנגלית, סמכו עליי שהקהל האמריקאי יזהה מיד שלא מדובר בקריין שדובר אנגלית כשפת אם, גם אני פעמים רבות נתבקשתי לקריין באנגלית וסירבתי בנימוס, לא בגלל שהאנגלית שלי לא טובה אלא מכיוון שאני פשוט לא נשמע אמריקאי ולכן לא אבזה את עצמי ואמנע עוגמת נפש מיותרת.

היזהרו מחיקויים

קריין הוא לא חקיין, אל תנסו לחקות קול של קריין, אם אתם מבינים שאתם צריכים להתאמץ בכדי להשמע כמו קריינים משהו שאתם עושים כנראה לא נכון, אל תאמצו קול של קריין מוכר ותנסו לחקות אותו, תהיו אותנטיים ואל תפלו למלכודות של בקשות מוזרות מלקוחות שרוצים שהקול של הקריין ישמע כמו אהוד גרף או דן כנר, מי שרוצה חיקוי של קריין אחר פשוט לא מעוניין לשלם לקריין הזה את הכסף שמגיע לו וברוב המקרים גם לא יהיה שבע רצון מהחיקוי הזול שתספקו לו.

שורה תחתונה

אין שום פסול בליצור תיק עבודות יש מאין, אך בנייה נכונה של תיק עבודות מגוון, באיכות לא פחות ממצוינת עם וורסטיליות ומשחק נכון ומאוזן מול המיקרופון יכולה ליצור קרש קפיצה מצוין להתחלה, כמו בכל מקצוע, אל תתחילו לפני שאתם מרגישים מוכנים, גם בתחום הקריינות אין הזדמנות שנייה לשמיעה ראשונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן