איך לבחור את הקריין המתאים לפרויקט שלכם?

תוכן עניינים

איך לבחור את הקריין המתאים לפרויקט שלכם?

החלטתם שיש צורך להוסיף קריינות לפרויקט שלכם, לאפליקציה או לכל דבר בו אתם זקוקים לקריינות, בנוסף הגעתם למסקנה שאתם רוצים קריינות מקצועית, כזו שתתבצע על ידי קריין או קריינית מקצועיים ולא על ידכם, מצוין זוהי בשורה נהדרת לעוסקים בקריינות אך את מי תבחרו? מי ייצג את הפרויקט בצורה הטובה ביותר עבורכם? ובכן במאמר זה אנסה לשפוך אור על הנושא מהזווית הכי אובייקטיבית שניתן בכדי שתוכלו לקבל החלטה נכונה ומושכלת.

כמה זה עולה?

אחד הנושאים שמסתבר שהכי חשובים ללקוחות הוא עניין המחיר ולכן התחלתי את המאמר בנושא הזה.

קריין מקצועי שקולו מככב במגוון מדיות רבות ובעיקרם בטלוויזיה וברדיו הוא קריין שכנראה משרדי פרסום רבים עובדים איתו, הוא ככל הנראה יציב ועוסק במקצוע במשך זמן רב וכמו כן גם הלקוחות כנראה בחרו בו לייצג אותם בקולו, אי לכך כנראה מחירו יהיה גבוה יותר, ישנם קריינים שייקחו מחיר זול משמעותית אך קולם לא יהיה מוכר ללקוח אם כי זה אינו מעיד על רמת המקצועיות או הקול המצוין שיש להם.

זכירות

קריינים מוכרים בתעשייה הם קריינים שמזוהים וזכירים יותר ללקוחות, לכן חברות רבות משתמשים פעם אחר פעם באותו הקול שמלווה אותם לאורך הדרך, בדיוק כמו שלא משנים לוגו או שפה עיצובית כך גם חברות יציבות לא משנות את הקריין, אם חשוב לכם קול מוכר בדקו בתיק העבודות של הקריין האם אתם מזהים את קולו על פי תיק העבודות שלו והאם הוא מתאים עבורכם ומייצג חברות חיוביות שאין התנגשות כלשהי עם סולם הערכים שלכם.

מקצועיות

כמו בכל שוק גם שוק הקריינים הוא שוק תחרותי וישנם קריינים המתפרנסים מהמקצוע באופן יומיומי וזה עיסוקם העיקרי ויש את אלו העושים זאת "על הדרך" לקריין מקצועי בדרך כלל יהיה אולפן הקלטה מקצועית בבית וזה מעניק לו את האפשרות להישמע תמיד אותו הדבר במידה וצריך תיקון מיידי או לאחר זמן מה, קריין שאין לו אולפן וזקוק להקליט באולפן חיצוני עלול להישמע שונה מהקלטה להקלטה, לכן יש צורך לדעת את המידע הזה בטרם עת.

תיק עבודות

תיק העבודות של הקריין לא מוכיח כמה הוא טוב יותר מקריין אחר אלא מעניק לכם את היכולת לשמוע את קולו במגוון רחב של סגנונות ושמוע את הוורסטילות בקולו, נסו להאזין לקטעי קריינות דומים למה שאתם מחפשים ושמעו האם הקול שלו מתאים עבורכם, קריין מקצועי לא ייקח פרויקט לפני שתאשרו ששמעתם את קולו במספר פרויקטים ואישרתם אותו מראש, במידה ובחרתם קריין בלי להקשיב לדוגמאות אתם תגרמו לעוגמת נפש לכם ולקריין ואף תאלצו לשלם פעמיים.

עברית קשה שפה

במקרים רבים הטקסטים לקריינות הם בעלי שפה גבוהה או שפה טכנית, לא תמיד הלקוחות עצמם יודעים הגהה או את השפה העברית ברמה כזו שתבטיח להם שלא יהיו טעויות בטקסט, קריין מקצועי הוא לא אחד שיש לא רק קול מצוין אלא גם אדם השולט היטב בשפה אותה הוא מקריין ומבין את המינוחים השונים בתחומים רבים ואם לא הוא ידע כיצד לדאוג שהוא מקריין את הטקסט בצורה הנכונה.

שירות

כמו בכל מקצוע גם קריין הוא נותן שירות, לעיתים רבות יהיו סבבי תיקונים לעיתים עקב הגייה לא נכונה או טעות אנוש, לעיתים בעקבות לקוח שרוצה הוספה או שינוי של טקסט, בסופו של דבר כולנו בני אדם, אך עם זאת השירות והיחס עושים את ההבדל בין קריין שמתפרנס מהמקצוע לבין מי שאני זמין תמיד ורוצה רק לסיים את הפרויקט כמה שיותר מהר, שוחחו עם הקריין בטרם העבודה הסבירו לו את מהות העבודה וראו האם אתם מתחברים אליו והאם יש הבנה ותחושה נעימה עוד לפני העבודה.

לסיכום

קריינות זה מקצוע לכל דבר ועניין, קריינות נמצאת היום כמעט בכל מקום אפשרי ומגוון הקריינים הוא רחב, התייחסו לקריין כאל איש מקצוע וכבדו את עבודתו, קריין לא רק מקליט את הטקסט הוא גם עורך וחותך את הנשימות, מבצע מיקס של סאונד על מנת להוציא תוצאה מצוינת, הוא רכש ציוד יקר ערך והגיע לאן שהגיע בזכות עבודה קשה, הרבה פעמים שמעתי לקוחות מבקשים: "תקליט עוד איזה משפט על הדרך אם אתה כבר באולפן" לא הייתם מבקשים משום בעל מקצוע שיעשה לכם משהו על הדרך אם הוא כבר פה, כך גם במקצוע הקריינות, זו העבודה שלנו ומזה אנו מתפרנסים ובמקצוע הקריינות "הקול זה לא הכל".

דילוג לתוכן