כמה עולה קריינות?

כמה עולה קריינות?

כמה באמת עולה קריינות? מה משקף המחיר שנגבה עבור העבודה? האם יש מחירון? איך אני יכול לדעת שהמחיר שגובים ממני לא יקר להחריד? השאלות האלו נשאלות למרבה ההפתעה פעמים רבות על ידי לקוחות, ובטח על ידי קריינים שלא בטוחים כיצד לתמחר את עבודת הקריינות.

נתחיל באופי העבודה. קריינות היא תהליך וכך גם יש להתייחס לכל פרויקט ופרויקט. כאשר לקוח פונה אליי לעבודת קריינות, בשלב הראשון אבדוק האם הוא שמע אודות פרויקטים שביצעתי עבור לקוחות אחרים, האם הוא הלקוח או שהוא מבצע עבודה עבור לקוח קצה? אם כן – האם לקוח הקצה שמע קריינות שביצעתי? אם כן – נוכל להתחיל לעבוד.

אם לא- אבקש ממנו לשמוע או להשמיע את הקול שלי בכך שאשלח לו תיק עבודות כי לא נעים לבצע עבודת קריינות ולגלות שהלקוח לא מתחבר לקול או לאינטונציה שלי, לכן אתחיל בזה.

עבודת קריינות לא מסתכמת רק בהקלטה מול מיקרופון ושליחה ללקוח. בראש ובראשונה יש להבין שקריין הוא אמן קול, בדיוק כמו זמר, מדובב, צייר או פסל. הלקוח יבחר בנו בגלל איכות הקול שלנו והיכולת שלנו להעביר את המסר בקולנו בצורה ברורה שמשקפת את המסרים שהלקוח רוצה שיעברו.

לניסיון של קריין בתעשייה יש משקל כמובן. כלומר, הלקוח יעדיף קריין מוכר ש"כיכב" במדיה בצורה בולטת שהקול שלו מוכר ואהוב. וכמובן שבמקרה כזה הוא יסכים גם לשלם יותר, בדיוק כפי שאנו שומעים קריינים שהם לא קריינים בהגדרתם, אלא שחקנים מוכרים שמגישים בקולם המוכר עבודות קריינות. האם המחיר שלהם יהיה זהה למחיר שאנו גובים? בוודאי שלא. ככל שקריין יהיה מקצועי יותר ומתאים ללקוח כך הלקוח יסכים לשלם עבור שכירת שירותיו של הקריין יותר כסף.

כפי שכתבתי, עבודת קריינות לא מסתכמת בהקלטה מול מיקרופון. יש להקליט בצורה מקצועית באולפן ייחודי לקריינות, כך שההקלטה תשמע לא פחות ממצוינת. יש לערוך את הסאונד ו"לנקות" רעשים לא רצויים, להוסיף אפקטים מיוחדים במידת הצורך, לסדר את קצב הקריינות כפי שהתבקשנו, לייצא את הקובץ בהמרה נכונה ומתאימה לסוג הפרויקט, וכמובן להעניק שירות של סבבי תיקונים במידת הצורך.

בסופו של דבר אם אנו רוצים לעבוד במקצוע אנו צריכים לתת שירות לא פחות ממצוין ללקוחותינו ויש שמקשים מאוד. על מנת לתמחר בצורה נכונה תמיד נסתכל על כמות המילים שבטקסט וכמובן על המדיה שאליה מיועדת הקריינות שלנו. אם הקריינות מיועדת לטלוויזיה אנו ניקח עבורה מחיר גבוה יותר מקריינות למופע סוף שנה של מקהלת בית ספר. כל פרויקט יתומחר בצורה שונה בלי קשר לאורך הקריינות במקרה כזה.

באיגוד הקריינים ניסו להכין מחירון, אך מחירון זה לא משקף את המחירים אותם הקריינים באמת גובים. ישנם קריינים שייקחו עבודה בכל מחיר. קריינים אלו כנראה במבט לעתיד לא ימצאו את עצמם כקריינים מובילים בתעשייה, ועצם המחיר הזול שהם גובים ימקם אותם כקריינים פחות מבוקשים ואף יפגע בשאר הקריינים. בסופו של תהליך המחיר נגזר מהביקוש לאותו קריין, לסוג הלקוח וכמובן לאופי העבודה והמדיה בה היא תשודר.

ישנו מגוון רחב של עבודות קריינות כגון: קריינות לטלוויזיה, קריינות לרדיו, קריינות לסרטי תדמית, קריינות למצגות, קריינות למופעים, קריינות הסברתית וקריינות לפרסומות.

צרו לעצמכם מחירון עבור הקטגוריות השונות שאתם מקריינים ונסו לדבוק במחיר הזה, גם במחיר של פספוס פרויקט כזה או אחר. דבקו במחיר ובערך שלכם. בסוף היום זה ישרת אתכם. תעריכו את הלקוחות ובצעו עבורם עבודות מצוינות, תשקיעו במקצוע ותקטפו את הפירות. אז כמה עולה קריינות? כמה שהלקוח מוכן לשלם עבור הקול שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן