להפוך לקריין טוב יותר

בעיניי, מה שהופך קריין טוב לקריין מצוין הוא הוורסטיליות. קריינים רבים טובים מאוד בסגנון אחד, כגון: סגנון מכירתי שהינו קריינות פרסומית, הנקראת גם Hard sale וסגנונות רבים נוספים. קריינים אלו מתמחים רק בסגנון שנוח להם או שבהם הם מרגישים הכי טוב.

הבעיה בבחירת סגנון ובהתמקדות באותו הסגנון היא שאנחנו מונעים מעצמנו אפשרויות לקריין פרויקטים שזקוקים לסגנונות אחרים. אם אני קריין בעל קול בס עמוק ואני לא מנסה לשחק מול המיקרופון, ולבצע קריינות מכירתית, לדוגמה, אני מפספס עולם שלם של הזדמנויות.

כקריינים, אנו צריכים תמיד לשאוף ליכולות קוליות מגוונות, לנסות, להעז, ובמקרה הגרוע ביותר לא נשמע כמו שציפינו. אולם במקרה אחר נהיה טובים ונפתח לעצמנו דלתות חדשות.

כקריין בתחילת הדרך נמנעתי מקריינת מכירתית, כי נורא אהבתי את הקריינות ההסברתית ואפילו לא ניסיתי לקריין בצורות אחרות. כשהתחלתי לנסות ראיתי שבהחלט ניתן לעשות שינויים באינטונציה ולהישמע מכירתי ואפילו טוב.

האזנתי לקריינים אחרים שמתמחים בקריינות מכירתית, ניסיתי לזהות את האינטונציה, את העליות בקול, את הרגש, את המסר וכך התחלתי ליצור לעצמי את הדרך לקריינויות שונות.

מה שכן, לעיתים קרובות הלקוחות יכולים לבקש מקריין להישמע כמו קריין זה או אחר. במקרה כזה מבחינתי זה כבר להיות חקיין ולא קריין ומזה אני נמנע לחלוטין. קריין הוא לא חקיין. במרבית המקרים הלקוח לא יהיה מרוצה, ולכן אם לקוח רוצה קול מסוים, שייפנה לקריין המסוים וישכור את שירותיו, ולא יפנה לקריין אחר שיחקה אותו.

השלב שבו מנסים אינטונציות שונות ומגוונות יוצר עניין בעבודה ולעיתים אנו מגלים בעצמנו צדדים חדשים ומרתקים. גם דיבוב, לדוגמה, הוא צד אחד של שינוי מגמה אצל קריין.

אם יש לנו את היכולת לשלוט באינטונציה וגם ככה אנחנו יודעים להעביר מסר ורגש- למה שלא נדובב דמויות? הדרך לשם כבר קצרה ומוכרת.

בשורה התחתונה, נסו, חקרו, הקליטו את עצמכם והאזינו לקריינים מוכרים. נסו לשחזר את מה ששמעתם עד שתיצרו את האופי שלכם. לא חיקוי, אתם עצמכם, אבל מגוונים יותר. דלתות רבות נוספות ייפתחו לכם, באחריות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן